Musisz zainstalować flash player pobierz instalator








Redaktor naczelny - Julia Zglejszewska Zastępca - Jakub Sznyter
Spis treści:
Grafikę wykonał Jakub Sznyter w ramach realizacji projektu - Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka.

Co w sporcie piszczy... - str. 3 Dyskoteka - str. 4 Ferie zimowe - str. 5 Konkursy - str 6 - 9 Portugalio witaj... - str. 10 - 12 Święto Patrona - str. 13 Jedynka ma talent - str. 14 Wywiad - str. 15 - 17 Recenzja filmu - str. 18 - 19 Ważna informacja - str. 20 Co w sporcie piszczy... Co w sporcie piszczy...
Nasi gimnazjaliści odnotowali kolejne osiągnięcia sportowe.


W Mistrzostwach Ostrołęki w Indywidualnum Tenisie Stołowym 10 stycznia Filip Kiernozek zajął 2 miejsce, a Jakub Górski 5 miejsce. W Drużynowym Tenisie Stołowym 11 stycznia chłopcy zajęli 1 miejsce. 29 stycznia w Mistrzostwach w Koszykówce Chłopców nasza drużyna uplasowała się na 3 miejscu. W Mistrzostwach Ostrołęki w Koszykówce Dziewcząt 4 lutego drużyna dziewcząt zajęła również 3 miejsce. Klasa 3d Dyskoteka



9 lutego, w ostatni czwartek przed feriami zimowymi, odbyła się dyskoteka szkolna organizowana przez Samorząd Uczniowski. Trwała w godz. 17.00-20.00, a wstęp kosztował 2zł. Uczniowie naszej szkoły chętnie uczestniczyli w tym wydarzeniu. Tańcom nie było końca, a to dzięki dwóm DJom, absolwentom Gimnazjum nr1, którzy w ciekawy sposób zabawiali publiczność. Dyskoteka odbyła się po części z okazji zbliżających się Walentynek, a także w ramach tegorocznego karnawału. Uczniowie mogli skorzystać z poczty walentynkowej, a także mieli możliwość kupienia ciasta. Dochód z dyskoteki został przekazany na różne potrzeby w naszej szkole. Wszyscy bawili się dobrze i miło wspominają tamten wieczór. Uczniowie niecierpliwie czekają na kolejne dyskoteki.
FERIE NASZEGO GIMNAZJUM


Ferie to czas odpoczynku od nauki, czas wolny, który można przeznaczyć na przyjemności. Uczniowie naszego gimnazjum spędzali ferie w rozmaitych miejscach, takich jak: Bieszczady, Tatry czy Alpy. Większość z nas jeździła na nartach, łyżwach lub snowboardzie. Niektórzy zostali w domach przy książce i ciepłej herbacie. Gazetka szkolna przeprowadziła wywiad z naszym gimnazjalistą, uczniem klasy I:  Gdzie spędzałeś ferie zimowe tego roku? W te ferie byłem na obozie sportowym w Tatrach. Czy jeździłeś na nartach? Tak, to mój ulubiony sport zimowy. Jak co roku, doskonaliłem swoją jazdę. Czy, według Ciebie, warto wyjeżdżać podczas ferii w góry? Tak, dla mnie jest to odpoczynek, dzięki któremu regeneruję swój umysł i nie myślę o szkole. Wolisz ciepłe lato czy mroźną zimę? Obie pory roku przypadły mi do gustu, lecz bez namysłu wybrałbym ciepłe, słoneczne i długie lato. Uwielbiam kąpać się w ciepłym morzu i chodzić po nagrzanym żółtym piasku. Kończąc chciałbym zapytać, czy były to udane ferie? Jak najbardziej, nigdy dotąd nie byłem na tak wspaniałym wyjeździe. Obsługa stoków narciarskich doskonale spełniła swoje zadanie, dokładnie naśnieżając obiekty. Serdecznie dziękuję za wywiad. Patryk Wekwejt ''POCISK''
Konkurs matematyczny


W naszej szkole odbyły się eliminacje do międzyszkolnego konkursu matematycznego "POCISK". Polegały one na jak najszybszym rozwiązaniu 20 zadań posiadających jednakowy poziom trudności. Uczestnikami byli uczniowie z klas 1-3. Każdy mógł popełnić maksymalnie trzy błędy, inaczej był dyskwalifikowany. Niestety, żaden uczeń klasy pierwszej nie dostał się do ośmioosobowej reprezentacji naszej szkoły. Najlepszy zawodnik z klasy trzeciej uzyskał 17 pkt.. W naszym gimnazjum po raz pierwszy ten konkurs był organizowany w takiej abstrakcyjnej formie. Patryk Wekwejt

Prosto z Jedynki

W Ogólnopolskim Konkursie Żołnierze Wyklęci - Bohaterowie Niezłomni, organizowanym przez Fundację im. Kazimierza Wielkiego w Lublinie oraz Instytut Pamięci Narodowej w Warszawie, uczniowie naszej szkoły Jan Masztalerz z klasy 1 c (kategoria: praca multimedialna) i Victoria Grabowska z klasy 2 a otrzymali wyróżnienia.
Między-gimnazjalny Konkurs Recytacji Poezji Wojny i Okupacji 1939-1945 "Pamięci Inki"


26 stycznia uczniowie naszego gimnazjum: A. Auguściak (3i), F. Dawidczyk (2j), M. Olszewska, Ł. Gadomski (3g), K. Gudelska (2f), P. Wekwejt (1i) wzięli udział w Międzygimnazjalnym Konkursie Recytacji Poezji Wojny i Okupacji 1939-1945 "Pamięci Inki". Organizatorem konkursu było Gimnazjum nr 2 w Ostrołęce, które nosi imię Danuty Siedzikówny "Inki". Do rywalizacji przystąpiła młodzież z 4 gimnazjów, recytując wiersze o tematyce wojennej, m. in. autorstwa T. Gajcego, T. Borowskiego, A. Kamieńskiej, K. I. Gałczyńskiego, K. K. Baczyńskiego. Nasi uczniowie zaprezentowali się, jak zwykle, na wysokim poziomie. Marlena Olszewska zajęła 2 miejsce, Patryk Wekwejt otrzymał wyróżnienie.Rozdanie nagród nastąpiło 1 marca w czasie uroczystej akademii zorganizowanej przez Gimnazjum nr 2 pod hasłem: „Maszerują cicho niby cienie, poprzez lasy, góry, pola…” w czasie święta szkoły. Na uroczystości tej nie zabrakło władz miasta z panem prezydentem Januszem Kotowskim na czele, radnych, przedstawicieli placówek oświatowych, a także pojawiła się Marta Siedzik z rodziny patronki tej szkoły. XXXVI Ostrołęcki Konkurs Recytatorski "Miejsce Urodzenia"
Recytatorzy nagrodzeni


We wtorek 28.03.2017r. w Klubie "Oczko" odbył się XXXVI Ostrołęcki Konkurs Recytatorski "Miejsce Urodzenia" (etap rejonowy). Spośród piętnastu prezentacji w kategorii gimnazjum jury w składzie: Maciej Makowski, Natalia Samojlik, Krzysztof Ogłoza (aktorzy) nagrodziło dwoje naszych uczniów: Izabelę Łapińską z kl. 1h - I miejscem i Michała Pliszkę z kl. 2j - III miejscem. Wyróżnienie przyznano Paulinie Szajner z kl. 2g. Uczniowie otrzymali nagrody w postaci książek i pamiątkowe dyplomy. Życzymy kolejnych osiągnięć! Klasa 2g Portugalio, witaj…
Erasmus+


W dniach 5 - 11 marca w ramach międzynarodowe-go projektu Erasmus+ czworo uczniów z naszej szkoły (Maja Pliszka, Ola Ciechowicz, Arek Auguściak i Jakub Białczak) wyjechało do Portugalii do miasteczka Castello de Paiva położonego niedaleko Porto. Spotkaliśmy się tam z uczniami z pięciu innych krajów, którzy, tak jak my, prezentowali swoje projekty, nad którymi pracowali przez prawie dwa lata. My przygotowaliś my grę planszową „Just Good”, która uczy szacunku i tolerancji. Gra zajęła 2. miejsce w rywalizacji projektowej. Każdego dnia uczestniczyliśmy w szkole w Castello de Paiva



w ciekawych warsztatach, podczas których pracowaliśmy nad rozwiązywaniem problemów związanych z przedsiębiorczością. Oprócz pracy był też czas na przyjemności. Zwiedziliśmy Porto – drugie największe miasto Portugalii, podziwialiśmy piękno Oceanu Atlantyckiego, odwiedziliśmy winnice „Sandeman”oraz Pálacio de Bolsa. Mieliśmy okazję zjeść Francisinhe - kanapkę, której można skosztować tylko w Porto. Cudownym przeżyciem był także pobyt w Aveiro – nazywanym portugalską Wenecją. Zwiedziliśmy tam uniwersytet i relaksowaliśmy się, pływając gondolą. Ważnym elementem tego wyjazdu było nawiązanie przyjaźni z uczestnikami projektu z innych krajów Europy, a szczególnie z osobami, u których mieszkaliśmy. Jakże trudno było się z nimi rozstawać – co boleśnie odczuliśmy podczas pożegnalnej kolacji. Piękne byłoby, aby ta przyjaźń nie zakończyła się wraz z końcem projektu. Aleksandra Ciechowicz



Święto Patrona



Z okazji obchodów Święta Patrona zorganizowane zostały w naszym gimnazjum w dniach 19 - 26 stycznia 2 konkursy poświęcone pamięci Janusza Kusocińskiego. Pierwszy polegał na przygotowaniu gazetki ściennej: "Życie i działalność sportowa Janusza Kusocińskiego". 1 miejsce zajęła gazetka w sali 218 przygotowana przez klasę 2g, 2 miejsce gazetka z sali 119 przygotowana przez klasę 1h,  natomiast 3 miejsce zajęła gazetka w sali 222, którą zrobiła klasa 1a. Drugi z kolei konkurs był konkursem poetyckim. Należało napisać wiersz, którego bohaterem byłby nasz patron. W tej kategorii 1 miejsce zdobyła Paula Orłowska za utwór: "Bohater", 2 miejsce jury przyznało Julii Mrozek za wiersz: "Prowadź nas", 3 miejsce to wiersz: "Patron" autorstwa Natalii Mierzejewskiej. JEDYNKA MA TALENT
Wiosnę powitaliśmy radośnie i gwarnie. Zamiast uciekać z lekcji i błąkać się po ulicach Ostrołęki, zorganizowaliśmy imprezę, która stworzyła nam okazję do wspaniałej zabawy.


Sami sobie udowodniliśmy, że szkoła może być fantastyczna, a wśród nas, po szkolnych korytarzach, chodzą prawdziwe gwiazdy. Ale... po kolei. 21 marca - w pierwszy dzień wiosny - poszukiwaliśmy wśród nas osób zdolnych, posiadających niezwykłe pasje i uzdolnienia, osiągających znaczące wyniki w dziedzinie, którą się zajmują. Zebraliśmy się w sali gimnastycznej, by podziwiać tych, którzy pretendowali do miana naj! Wielu śmiałków prezentowało swoje mocne strony, a my oglądaliśmy ich z przyjemnością (niektóre popisy śledziliśmy z zapartym tchem). Jury, w skład którego weszli uzdolnieni absolwenci naszego gimnazjum, oceniało uczestników rywalizacji. STREET WORKOUT



Redakcja: Jak się czujesz jako Talent? Aleksander Waszkiewicz: Jestem bardzo zadowolony. Czuję się wyróżniony i doceniony. Cieszę się, że innym podoba się to, co robię. Daje to ogromną motywację do działania. To niesamowite uczucie. Na początku nie docierało to do mnie, dopiero w szkole podczas ogłoszenia wyników uświadomiłem sobie to, co się stało.



R: Street workout? Skąd takie zainteresowania? AW  Od dziecka podobała mi się kulturystyka, więc już od młodych lat ćwiczyłem w domu. W gimnazjum dowiedziałem się o street workoucie. Zainteresował mnie ten sport, ponieważ jest to coś więcej niż zwykła siłownia. Ten sport nie jest tak monotonny, bardzo interesujące są figury statyczne, które łamią prawa grawitacji takie jak flaga czy planche. R: Jak się zaczęła Twoja przygoda ze street workoutem? AW  Moja przygoda z tym sportem trwa już rok, ale wcześniej dużo ćwiczyłem sam w domu, dzięki temu byłem już na jakimś poziomie. R: Jak często trenujesz? AW  Trenuję od poniedziałku do piątku; wolne mam tylko weekendy. Trening zajmuje mi 2 godziny. Wszystko, co robię, wymaga dużego wkładu pracy, wytrzymałości, systematyczności w dążeniu do celu. Nic ot tak nie przychodzi, ale ciężka praca popłaca. R: Podpowiedz nam, gdzie mają trenować osoby, które chcą być tak zwinne, jak TY? AW  Ćwiczę w parku przy ul. Traugutta. Jest tam profesjonalny plac do street workoutu. R: Wiążesz swoją przyszłość ze street workoutem? AW  Oczywiście, chciałbym w przyszłości zostać trenerem. Będę się rozwijał. Chcę być coraz lepszy i dawać z siebie jeszcze więcej. Sport to moja pasja. R: Dziękujemy, że zechciałeś z nami porozmawiać. AW  Chciałbym wszystkim podziękować za wsparcie i oddane na mnie głosy.




Recenzja filmu „Fighter: kochaj i walcz”


Chciałabym zachęcić was do obejrzenia duńskiego filmu stworzonego przez Natashy Arthy. Opowiada o 17 - letniej nastolatce, która pochodzi z tureckiej rodziny. Z zamiłowania trenuje Kung – fu. Aicha nie ma dobrych stopni, dlatego trudno będzie dostać się jej na studia medyczne. Wyładowuje agresję na swoich szkolnych koleżankach w sali treningowej. Nauczycielka proponuje jej, aby zapisała się do profesjonalnego klubu. Podobnych fanaberii jednak nie akceptuje jej ojciec. Według niego, musi skończyć medycynę tak jak jej starszy brat. Mimo jego zakazów dziewczyna trenuje dalej, intensywniej, a przy tym poznaje przystojnego Emila. Reżyserka postawiła na młodych aktorów, których brak doświadczenia zamiast spowodować klęskę, wniósł naturalność. „Fighter” jest naprawdę dobrym filmem. Kończy się inaczej, niż można się spodziewać, ale mimo to pozytywnie. Polecam! Ewa Gawrych







Ważna informacja W związku z nadmiernym używaniem telefonów komórkowych podczas lekcji i korzystaniem z nich dla własnej korzyści zyskania lepszej oceny, Rada Pedagogiczna z Dyrekcją na czele postanowiła wprowadzić nową zasadę użytkowania w/w urządzeń. Owa zasada weszła w życie zaraz po feriach. Mówi ona o tym, że na zajęciach lekcyjnych obowiązuje całkowity zakaz używania telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych. Uczeń jest zobowiązany do wyłączenia ich przed wejściem do klasy i schowaniem do plecaka lub swojej szafki szkolnej. Jeżeli uczeń użyje któregoś urządzenia podczas lekcji, nauczyciel ma prawo wstawić mu uwagę do dziennika, a jeżeli sytuacja powtórzy się 3-krotnie, może on dostać bezwzględny zakaz przynoszenia urządzeń elektronicznych do szkoły. Jeżeli uczeń złamie i tę zasadę, dyrektor szkoły może mu wystawić naganę. Telefonu podczas lekcji nie powinni używać również nauczyciele. Arek Auguściak