Musisz zainstalować flash player pobierz instalator





↑ Winda w górę dla wakacji za to, że są już tak blisko ↓ Winda w dół ex aequo dla mrówek w automacie z kawą i późnego terminu rady klasyfikacyjnej ;)
CYLINDER

WSTĘPNIAK Drodzy Trójkowicze, To już nasz ostatni numer naszej gazetki w tym roku szkolnym, dlatego wraz z zespołem postanowiliśmy podsumować dotychczasowe życie uczniów w 3 LO ;D W dzisiejszym wydaniu będziecie mogli przeczytać relacje pierwszaków po przetrwaniu roku w murach naszej szkoły, dowiedzieć się czegoś więcej o opiniach na temat systemu oceniania czy szkolnej mody, jak zwykle przeczytać ciekawy wywiad... Chcielibyśmy Wam serdecznie podziękować za nadsyłane przez Was materiały na naszą redakcyjną pocztę oraz za udzielanie się w naszej szkolnej gazecie. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku będzie nas jeszcze więcej do tworzenia CYLINDRA ;) Życzymy Wam udanych, wolnych od nauki wakacji, a poprawkowiczom powodzenia na egzaminach w sierpniu. Karolina Chrzanowska, IIe

CYLINDER

Szkolny system oceniania - sonda Koniec roku szkolnego coraz bliżej, zatem zapał do nauki i determinacja, aby zdobyć zamierzoną ocenę, jest niesamowita. Redakcja gazety zebrała informacje o systemie oceniania w naszej szkole. Okazuje się, że zarówno nauczyciele, jak i uczniowie, czasami szukają sposobów, aby go ominąć. Uważam, że dodatkowe punkty za frekwencję i kropki powinny być dodawane do końcowej oceny. Filip Nauczyciele są niesprawiedliwi i w wielu przypadkach nie obchodzi ich to, że ktoś jest miły, wolą komuś wpisać zero, mam wrażenie, że robią to z przyjemnością. Ogólnie nauczyciele są sympatyczni, ale zbyt surowo oceniają. Anonim Według mnie obecny system oceniania jest do poprawy. Trzeba by było ustalić konkretne warunki na konkretną wagę oceny, bo niektórzy nauczyciele omijają regulamin, robiąc sprawdziany wagi 2,5, gdy materiał zalicza się do grupy sprawdzianów wagi 3. Całokształt jest okej. ~ p Według mnie regulamin jest w porządku, natomiast nie podoba mi się, że są zaniżane końcowe oceny, wychodzi np. 80, a jest wystawiana ocena dostateczna. Sandra Po ostatnich zmianach sądzę, że obecny system oceniania nie wymaga szczególnych zmian, zwłaszcza odbierania uczniom 10% za przystępowania do pracy klasowej w pierwszym terminie. Unknown Zapowiadanie sprawdzianów na 2 tygodnie przed wystawieniem ocen, gdzie sprawdzian jest wagi 3, ale nauczyciele wpisują wagę 2,5, a sprawdzian jest prawie z całego semestru, nie jest w porządku. Xxxx Twierdzę, iż wystawianie ocen proponowanych jest niesprawiedliwe. Np. gdy moja średnia wynosi 66,0, a wystawia mi się ocenę dopuszczającą. Twierdzę, że propozycje są bardzo zaniżane. Y Bardzo oryginalny, jednak trochę niebezpieczny to system, ponieważ uczeń – widząc 30 – myśli sobie: „Jakoś to będzie”, a gdyby była „goła jedynka”, byłby bardziej przestraszony. Xyz Denerwujące jest to, że ktoś, kto się stara, chodzi na lekcje, ma ocenę niedostateczną, a ktoś, kto w ogóle przez cały rok nie chodził do szkoły, nie. Zero sprawiedliwości. Jeszcze gdy ktoś nie chodził cały rok, przyjdzie sobie na koniec roku, nauczy się, poprawi i zda. Rózia Opracowały: Paulina Ia, Paulina i Wioleta IIC Modowy zawrót głowy - sonda Przyszło lato i coraz bardziej odczuwamy wakacyjny klimat. Wraz z letnią porą na nowo narodziły się dyskusje na temat strojów. Z tego powodu postanowiliśmy zapytać Was o opinie w tej sprawie. Każdy człowiek ma swój indywidualny styl. Niekiedy należy dostosować go do sytuacji, chociażby po to, aby okazać szacunek osobom, z którymi przebywamy. Agatka Uważam, że każdy strój jest odpowiedni do szkoły i nie istnieją żadne ograniczenia, o ile wygląda estetycznie. Każdy powinien ubierać się tak, by czuć się komfortowo i pewnie. Miło jest oglądać również takie oryginalne stylizacje z kwiecistymi spodniami czy z torbą w koty. Panterka też jest na topie. Ciekawym elementem wyglądu, który dopełnia większości outfitów, są również kreatywne fryzury oraz piękne, farbowane na kolory tęczy włosy. Adelajda

CYLINDER

Nie podobają mi się dziewczyny, które noszą głębokie dekolty, bardzo prześwitujące bluzki oraz legginsy zamiast spodni, dzięki czemu widać ich tyłki. Xxxa Sądzę, że nie każdy strój jest dobry. Bez sensu jest noszenie czegoś, co skutkuje negatywnymi i krytycznymi opiniami. W XXI w. nie ma praktycznie żadnych ograniczeń. Każdy robi, co chce i nosi to, co mu się podoba i w czym czuje się najlepiej. Mimo że nie zawsze wygląda to korzystnie i tak zwykle Polak nie czuje żadnych ograniczeń odnośnie ubioru, na co dowodem jest noszenie skarpetek do sandałów. X Uważam, że jest coś takiego jak nieodpowiedni strój do szkoły. W szkole trzeba czuć się swobodnie i być w zgodzie ze swoimi upodobaniami, ale nie należy przesadzać. Sam nie wierzę, że to mówię, ale dekolty do pępka i legginsy w rozmiarze XS eksponujące wszelkie krągłości, nie są odpowiednim ubiorem do szkoły i powodują rozproszenie w głowach płci męskiej. Legginsy tylko dla szczupłych! Zzz W ubieraniu ograniczają nas okoliczności oraz ludzie, z którymi mamy do czynienia. Każdy strój jest dobry do szkoły, o ile nie jest zbyt wyzywający. Gosia Zawsze należy ubierać się odpowiednio do sytuacji. Tak jak na plażę w lato nie pójdziemy w kożuchu, tak do szkoły należy ubrać się odpowiednio. Monika Uważam, że nie każdy strój jest odpowiedni do noszenia w szkole, ponieważ uważam, że dziewczyna, która przychodzi do szkoły w spodenkach ledwo zakrywających tyłek jest po prostu żałosna. Co prawda nie przeszkadza mi fakt noszenia spodenek czy też spódniczek, ale bez przesady – w końcu w szkole mamy się uczyć, a nie pokazywać to i owo. Zawsze jest sytuacja, w której pewnych rzeczy po prostu nie wypada, np. wiadome jest, że na pogrzeb nie idzie się w bieli, dlatego istnieje coś takiego, jak strój nieodpowiedni Xa Nie każdy strój jest odpowiedni, musi być adekwatny do miejsca i otoczenia, w jakim się znajdujemy. Nie każdy strój nadaje się do noszenia w szkole, zbyt krótkie spódniczki i bluzki z dużym dekoltem wśród dziewczyn nie wyglądają fajnie. Muchomorek A co na to specjaliści? Czego nie powinnyśmy nosić do szkoły? Przede wszystkim złym pomysłem są za krótkie spódniczki. Bluzkom z dużymi dekoltami, odkrywającym plecy, mówimy stanowcze „nie”! Zbyt wysokie szpilki także nie są odpowiednie. Zostawmy je lepiej na spotkania i imprezy. Dużą przesadą jest ubieranie się od stóp do głów we fluorescencyjną odzież (na szczęście nikt w naszej szkole nie zdecydował się jeszcze na taki krok). Warto za to postawić na jeden wyrazisty element. Mocny makijaż? Tylko na wieczór. I również w granicach rozsądku;) Za to w wakacje można poszaleć ! Kolorowe trendy na lato 2013 W te wakacje bawimy się modą i stylizacjami. Mieszamy desenie, materiały, miksujemy dodatki i wzory. A wszystko na luzie i z przymrużeniem oka. Projektanci różnych marek oferują nam modne, kobiece wzory, ubrania zapewniające wygodę i elegancję. Nie wolno nam zapomnieć o tym, że latem królują kolory! Przeważające w tym roku są pastele. Warto wybrać również z palety pomarańczu, zieleni, kobaltu czy żółci. Minimalistyczna, hipnotyzująca geometria z lat 60 stworzy fajny pomysł na letni look. Nie musimy być znawczyniami mody, aby wiedzieć, co w danej chwili jest najmodniejsze, np. w zwiewnej fioletowej bluzce oraz neonowych spodniach będziemy świecić przykładem dobrego gustu. Przygotowały: Weronika z Ib Wioleta i Paulina z IIc

CYLINDER

Nauczyciele mówią tu lepiej po niemiecku niż ja… (Wywiad ze Svenją, lektorką języka niemieckiego w III LO) O - Jak to się stało, że przyjechałaś do Polski i trafiłaś do naszej szkoły? S - Zapisałam się na wolontariat. Zadzwonili do mnie z propozycją wolontariatu w 3 LO w Toruniu przez rok, no i się zgodziłam. Mam tu zapewnione mieszkanie, które dzielę z moim współlokatorem Tomkiem. O - Czy to jest Twoja pierwsza wizyta w Polsce? S - Nie, byłam już tutaj dwa razy. Po raz pierwszy, kiedy miałam roczek, a drugi raz była to wycieczka szkolna. O - Jeśli chodzi o polskie potrawy, czy masz jakąś ulubioną? S - Lubię raczej wszystkie. Szczególnie bigos i pierogi ruskie, natomiast schabowy nie przypadł mi go gustu. O - Jakie widzisz różnice pomiędzy polskimi uczniami a niemieckimi? S - W Niemczech uczniowie są bardziej aktywni na lekcjach. Więcej się udzielają, mówią oraz piszą. O - Jak pracuje Ci się z naszymi uczniami? S - Dobrze, choć czasami nie mają na to ochoty. Jest też ciężko, kiedy boją się po prostu mówić. Ale generalnie jest dobrze. O - Jak oceniasz poziom języka niemieckiego naszych uczniów? S - Na początku myślałam, że będę z nimi rozmawiać po angielsku, ale zostałam miło zaskoczona, że mam z nimi rozmawiać po niemiecku. Kiedy byłam w szkole w Czechach, nie mogłam tam porozumiewać się po niemiecku, bo ich poziom był niski i to była dla mnie masakra. Wasi nauczyciele mówią bardzo dobrze, prawie bez akcentu. O - Jak oceniasz życie pod względem ekonomicznym w Polsce? S - Ceny ogólnie są takie same. Ale za to pensje w Polsce są dużo mniejsze niż w Niemczech. I to jest nie sprawiedliwe. O - Czy chciałabyś zamieszkać w Polsce? S - Tak, jeśli dostałabym dobrze płatną pracę, dlaczego nie... O - Co Ci się podoba w Polsce, a co nie? S - Podoba mi się to, że kiedy ludzie widzą, że nie mówisz po polsku, to próbują się z tobą komunikować, są życzliwi i przyjacielscy. Bardzo się też ekscytują, jak dowiadują się, że mówię po polsku.

CYLINDER

Niestety w restauracji ludzie nie są za sympatyczni. Nie podoba mi się też to, że niektórzy, mimo upomnienia, nie starają się mówić wolniej, przez co ciężko mi ich zrozumieć. Nie potrafią, tak jak ja nie potrafię mówić wolno po niemiecku. O - Czy zdarzają ci się sytuacje, kiedy ktoś porusza temat II wojny światowej, Hitlera? S - Raczej nie. Kiedy byłam w Gdańsku, na Westerplatte, tam rozmawiałam o tym z moimi kolegami. Też kiedy byłam na Barbarce, moja koleżanka poruszyła ten temat. O - Co mówi i myśli o wojnie niemieckie społeczeństwo? S - Ja nie rozumiem, jak mogły być nowe nacje. Nadal w Niemczech są rasiści, ludzie, którzy popierają Hitlera, ale jest ich niewielu. O - Czy jest coś w stylu życia Polaków, co byś zmieniła ? S - Polacy są bardzo zrelaksowani. W Niemczech zawsze się spieszymy, wszystko na czas, punktualność (oprócz mnie;). Bardzo się stresujemy przed egzaminami, ponieważ nie mamy możliwości poprawy. Polacy też są spontaniczni, co bardzo mi się podoba. O - To może na koniec dodasz coś od siebie. Może powiedz, jak oceniasz poziom języka niemieckiego naszych nauczycieli? Szczególnie pana Kasprowicza. R.K.- Uważaj sobie dziecko, uważaj… (Pan Kasprowicz w tle) S - Nauczyciele mówią tu lepiej po niemiecku niż ja. Na przykład kiedy wybierałyśmy z Panią Łuczak najlepsze teksty po niemiecku, mój był ok, ale Pani Łuczak był najlepszy. R.K. - Ty za to mówisz lepiej po polsku niż my. (Pan Kasprowicz) S – Dziękuję. Wywiad był prowadzony w trzech językach. Głównie po polsku, ale też po niemiecku i angielsku. Wypowiedzi Svenji zostały trochę zmodyfikowne. Wywiad przeprowadziła Ola Bejger przy pomocy Marty Makowskiej Pożegnanie maturzystów Miesiąc temu pożegnaliśmy nasze koleżanki i kolegów z klas trzecich. Życzymy im szalonych wakacji i odpoczynku po wyczerpujących egzaminach maturalnych. Jednak zanim na dobre opuścili naszą szkołę poprosiliśmy ich o dwa słowa do „Cylindra”. Przez okres 3 lat pobytu w III LO zmieniliśmy się co niemiara… Zaczęliśmy patrzeć na świat przez inny pryzmat kolorów. To, co kiedyś było białe lub czarne, teraz nabrało wiele odcieni szarości. Zaczęliśmy odnajdywać wiele ukrytych wartości w pozornie prostych rzeczy i czynnościach. To było katharsis dla naszych dusz. Nie zaprzeczamy, że największej zmiany w naszym sercu dokonała chemia. Dzięki wspaniałemu nauczycielowi (pozdrowienia dla Pana Profesora, niskie ukłony). Poznaliśmy tu wielu wspaniałych przyjaciół… Myślimy, że żadna inna szkoła nie może zaoferować tego, co nasza wspaniała „Trójka”. Mikołaj Lorek i Piotr Baron III LO pozwoliło mi na poznanie innych krajów poprzez wycieczki. Poznałam tutaj nowych znajomych, mam nadzieję, że nasza znajomość po liceum się utrzyma. Ogólnie trzy lata w tej szkole minęły mi bardzo dobrze, będę je dobrze wspominać. Pozdrawiam klasę 3A. Ola Już przychodzi taki czas, Że żegnamy wszystkich was. Trójko nasza ukochana, Każdy do Ciebie śpieszy z rana. Matma, biola czy to chemia, Tu nauka Cię wciąż zmienia. Nauczyciel służy radą, Żadną jest Ci zawadą. Wielu ludzi tutaj poznasz, Ciekawych emocji doznasz. Każdy dobrze o tym wie, „Trójka” karki innym gnie. Śnimy o niej we dnie, w nocy, Ona ma najwięcej mocy. Tęsknić za nią więc będziemy, Zatem czasem tu wpadniemy. Daga 3B Opracowali: Aleksandra, Barbara, Marzena i Przemek IId

CYLINDER

Pierwszy rok w III LO W tym numerze postanowiliśmy popytać nasze pierwszaki, jak im upłynął rok w 3 LO oraz co, ich zdaniem, jest pozytywnego, a co negatywnego w naszej szkole. Większość opinii była bardzo przychylna Trójce oraz uczniom do niej uczęszczających. Ogólnie nie chciałam tu jakoś bardzo przyjść, ale teraz w ogóle nie żałuję. Szkoła, nauczyciele, uczniowie są super i wiem, że jednak to była dobra decyzja. Jedynie to ocenianie jest trochę ”inne”, ale idzie się do niego przyzwyczaić. Judyta Po pierwszym roku w III LO jestem bardzo mile zaskoczona poziomem nauczania. Lekcje są prowadzone ciekawie oraz przyjemnie. Paulina W tej szkole podoba mi się to, że jest organizowane dużo imprez szkolnych. Podoba mi się też to, że są półgodzinne przerwy. „Anonim” Nie pasuje mi długa przerwa, ponieważ jest ona tylko dla palących, bo nic się nie dzieje. „Anonim” Czas w pierwszej klasie minął bardzo miło. Ludzie są naprawdę sympatyczni. Nauczyciele wiele nas nauczyli. Bardzo dobrze czuję się w tej szkole. Poziom jest wysoki, ale mamy czas na wszystko. Dyrektor często angażuje się w rożne imprezy szkolne. Organizuje nocki w szkole. Ten rok był super! Natalia W III Liceum podoba mi się to, że jest miła atmosfera – nie tylko na przerwach, ale także na lekcjach. Zmieniłabym wiele rzeczy, ale najważniejsza z nich to niektóre piosenki na długiej przerwie. Edyta Nauczyciele są bardzo fajni. Przykre jest to, że moja klasa (Ib) ma opinię tej najgorszej pod każdym względem. Wszyscy są postrzegani tak samo, a fakt jest taki, że nie każdy w tej klasie jest taki „zły”. Niektórzy nauczyciele za bardzo angażują się w życie prywatne uczniów. W szkole powinniśmy zajmować się tym, co jest w szkole, a nie poza nią… „Anonim” Po pierwszym roku w „Trójce” jestem mile zaskoczona pod względem poziomu nauczania. W większości przypadków lekcje są ciekawe i prowadzone w miłej atmosferze. Mimo to są również bardzo wymagający nauczyciele, którzy nie potrafią dotrzeć do ucznia, stawiają tylko wymagania. Karolina W szkole jest bardzo pozytywna atmosfera, tolerancyjni ludzie, nauczyciele i punktowy system oceniania, który okazał się „miły” i sprawiedliwy. Jednym negatywem jest dla mnie rygor Pani Profesor Kasjan co do zaliczeń oraz wysoki poziom prac klasowych. Nikola Pierwszy rok w III LO uważam za bardzo udany. Bardzo mili nauczyciele i fajni koledzy sprawili, że nie żałuję dokonanego wyboru co do mojej edukacji ponadgimnazjalnej. Natalia W 3 LO pozytywnie zaskoczył mnie fakt, iż w męskich toaletach zazwyczaj jest papier do wytarcia rąk! Ogólnie w szkole jest bardzo miło. Tomek C. Rok w 3 LO minął mi szybko. Pozytywnie zaskoczyły mnie imprezy organizowane przez szkołę oraz ich ilość. Podobają mi się noce w szkole wraz z nadchodzącą nocą artystyczną oraz happening, w którym biorę udział. Jeżeli chodzi o negatywne zaskoczenie – to tempo nauki, do którego ciężko było się przyzwyczaić. Zmienił się również system oceniania. Ciężko jest zdobyć pozytywną ocenę, ale za to podoba mi się możliwość poprawiania 1-go semestru, nadrabiając drugim. Całuję Edek Słąka Pozytywy: ludzie (uczniowie) III LO są naprawdę otwarci i mili. Podczas roku nie zdarzyło mi się doświadczyć braku pomocy z ich strony. Do większości nauczycieli nie mogę mieć żadnych zażaleń. Negatywy? Nie posiadam żadnych negatywnych myśli związanych z „Trójką”. Anonim Opinie zebrały Karolina i Marcelina z IIe Skład redakcji: Kamil Więckowski Aleksandra Chamska Barbara Butrykowska Marzena Stafa Przemek Pawłowski Ola Bejger Marta Makowska Paulina 1A Paulina i Wioleta 2C Weronika 1B Karolina Chrzanowska 2E Marcelina 2E Adres email: gazeta3lo@gmail.com